Tjeerd Giesbers

Ik wilde graag een vak leren waarin ik iets voor mensen kon betekenen en waarin ik ook iets met mijn handen kon maken. In dit vak komen die dingen voor mij samen. Het leukst aan dit werk is het contact met de mensen in de winkel. Met de klanten én collega’s.

Het grootste compliment dat een klant kan maken is: “Bedankt voor je goede zorgen en advies!” Want dan weet ik dat alles zo gegaan is zoals ik het wilde…

Rachel David

Toen ik een vacature voor opticien in de krant zag dacht ik gelijk: “hey, dat lijkt me leuk”. Inmiddels zit ik zo’n 20 jaar in het vak en het bevalt uitstekend. De omgang met verschillende mensen, maakt mijn werk zo ontzettend leuk. En wat is er leuker dan mensen een ‘heldere’ kijk op de wereld te geven?

Het grootste compliment dat een klant me kan geven is dat ze bij je terug komen, omdat ze vinden dat je ze goed en correct geholpen hebt.

Laurens-Jan Merkx

Na bijna 15 jaar als optometrist in mijn eigen familie optiekwinkel gewerkt te hebben, werd het tijd voor iets nieuws. Ik wilde mij volledig kunnen richten op de optometrie en oogzorg, verkocht mijn winkels en kwam bij toeval een vacature van Giesbers Optiek tegen.

Oogzorg geven in de breedste zin is wat ik het leukst vind aan mijn beroep. Ik kijk verder dan de opticien en kan beoordelen of het nodig is dat men naar de oogarts moet. Doordat de wachtlijsten bij de oogarts lang zijn, kan men niet altijd snel terecht bij de oogarts.

Ik ben er voor iedereen met twijfels hebben over de gezondheid van hun ogen.

Rachèl Joosten

Na een zoektocht ben ik terecht gekomen in de optiek. En dat sprak me direct helemaal aan. Het leuk aan mijn werk zijn de variërende facetten, zoals het kundig begeleiden en adviseren van klanten. Verder vind ik de samenwerking binnen het team erg fijn en prettig.

Het grootste compliment is wanneer een klant zegt dat ze eerlijk en deskundig advies hebben gekregen. En vol vertrouwen weg gaan. Maar zeker ook weer terug komen.