Tjeerd Giesbers

Ik wilde graag een vak leren waarin ik iets voor mensen kon betekenen en waarin ik ook iets met mijn handen kon maken.

In dit vak komen die dingen voor mij samen. Het leukst aan dit werk is het contact met de mensen in de winkel. Met de klanten én collega’s.

Het grootste compliment dat een klant kan maken is: “Bedankt voor je goede zorgen en advies!” Want dan weet ik dat alles zo gegaan is zoals ik het wilde…

Chantall Basten

Ik ben opticien geworden vanwege de variatie, de vakkennis die er voor nodig is (onder andere voor refraktioneren en brillen maken en slijpen) en het contact met klanten.

Wat me in m’n werk het meest aanspreekt is de afwisseling en het contact met mensen. Vooral dat laatste is belangrijk voor me.

Het grootste compliment dat klanten me kunnen maken is dat ze terugkomen, speciaal voor onze winkel of zelfs voor mij.

Rachèl Joosten

Na een zoektocht ben ik terecht gekomen in de optiek. En dat sprak me direct helemaal aan.

Het leuk aan mijn werk zijn de variërende facetten, zoals het kundig begeleiden en adviseren van klanten. Verder vind ik de samenwerking binnen het team erg fijn en prettig.

Het grootste compliment is wanneer een klant zegt dat ze eerlijk en deskundig advies hebben gekregen. En vol vertrouwen weg gaan. Maar zeker ook weer terug komen.

Rachel David

Toen ik een vacature voor opticien in de krant zag dacht ik gelijk: “hey, dat lijkt me leuk”. Inmiddels zit ik zo’n 20 jaar in het vak en het bevalt uitstekend.

De omgang met verschillende mensen, maakt mijn werk zo ontzettend leuk. En wat is er leuker dan mensen een ‘heldere’ kijk op de wereld te geven?

Het grootste compliment dat een klant me kan geven is dat ze bij je terug komen, omdat ze vinden dat je ze goed en correct geholpen hebt.